Kıskanmak Nahid Sırrı Örik

Kıskanmak ve "Aşk" Temalı Romanlar
Karakter Türleri


Kıskanmak, okurken yavaş yavaş keşfettiğiniz “sürprizler” ile daha keyifli hale gelen bir roman olarak tanımlanabilir. Arka Plan bölümümüzde, çoğu zaman romanı okuma keyfinizi kaçıracak bilgiler vermekten kaçınıyoruz. Bu kitap için sunduğumuz bilgiler, romanın olay örgüsü ve finali hakkında bilgi içermiyor, ancak romanın doğası hakkında belli noktaları ortaya koyuyor.
 
Eğer bütün sürprizleri romanı okurken keşfetmek isterseniz, bu bölümü kitabı okuduktan sonra incelemenizi tavsiye ederiz.
 
Nahid Sırrı Örik’in bu romanı, Tanıtım bölümümüzde de kısaca değindiğimiz gibi, tipik bir aşk romanına, hatta aşk romanlarının belli bir türüne benzer şekilde başlar. İlk bölümlerin merkezinde arasında çok yaş farkı bulunan kocasını sevemeyen bir kadın, onunla fazla ilgilenemeyen bir koca ve ortaya çıkan çekici, genç bir “üçüncü kişi” bulunur.
 
Halit – Mükerrem – Nüzhet arasındaki aşk üçgeni, bu açıdan tipik bir  aşk romanını hatırlatabilir. Bu durumun edebiyattaki en önemli örnekleri olarak, Dünya Edebiyatı’ndan Madame Bovary’yi ve Türk Edebiyatı’ndan Aşk-ı Memnu’yu gösterebiliriz.
 
Girişteki bu kurguya rağmen, eserin ilerleyen bölümlerinde ortada bir “üçgen” olmadığı anlaşılır. Nahid Sırrı, bilinçli olarak yarattığı bu tipik aşk üçgenini, her şeyin arka planına yerleştirdiği Seniha ile kırar.
 
Nahid Sırrı’nın edebi anlamda amaçladığı kurguyu daha iyi anlayabilmek için, bu “geleneksel” aşk romanlarını tanımak ve onun neyi farklı yapmaya çalıştığını görmek faydalı olabilir.
 
Bu konuda çok daha kapsamlı, ancak eserin sonuyla ilgili bilgiler de içeren bir karşılaştırma için, sağ taraftaki bölümden en alt maddeyi inceleyebilirsiniz. 
Kıskanmak, okurken gördüğünüz “sürprizler” ile daha keyifli hale gelen bir roman olarak tanımlanabilir. Arka Plan bölümümüzde, çoğu zaman romanı okuma keyfinizi kaçıracak bilgiler vermekten kaçınıyoruz. Bu kitap için sunduğumuz bilgiler, romanın olay örgüsü ve finali hakkında bilgi içermiyor, ancak romanın doğası hakkında belli noktaları ortaya koyuyor.
 
Eğer bu sürprizleri romanı okurken keşfetmek isterseniz, bu bölümü okuduktan sonra incelemenizi tavsiye ederiz.

Kıskanmak romanını okurken (veya okuduktan sonra)  bu eserin edebi açıdan neden farklı olduğunu görmek ilginç olabilir. Oğlak Yayınları’nın ikinci baskısındaki arka kapakta, Nahid Sırrı’nın eseri şu şekilde betimlenir:
 
Sultan Hamid Düşerken romanıyla daha çok tanınan Nahid Sırrı Örik’in “kıskançlık” kavramı üzerine yazdığı ve (belki de) dünyada başkahramanı “negatif” olan tek roman.
 
Romanın ana karakteri, odak noktasındaki kişi, Seniha’dır. Ancak Seniha, hiçbir açıdan “kahraman” değildir. Bu açıdan Kıskanmak, “ana karakter”, “odak karakter”, “kahraman” ve “protagonist” gibi, çoğu zaman tamamen aynı anlamı karşılayacak şekilde kullanılan kavramlar arasındaki farkı görmek için ideal bir eser olarak tanımlanabilir.
 
Bu konuda, “Karakter Türleri” yazımızda protagonist kavramını tanımlarken yazdığımız şu cümleler faydalı olabilir:
 
Buna karşın, protagonist kavramı ile ilgili önemli detaylara da dikkat çekmek gerekir. Protagonist, bir hikayenin merkezindeki karakterdir. Bu durum, çoğu zaman bu karakter türünün "kahraman" kelimesi ile aynı anlama gelmesini ifade etse de, belli noktalarda protagonist kötü bir karakter veya başka bir bakış açısıyla "baş düşman" olarak görülecek kişiler de olabilir.
 
Kıskanmak’ta Seniha’nın oynadığı rol, bu alıntının açıkladığı rolle neredeyse birebir örtüşmektedir.
 
Bu konuyla ilgili daha detaylı bilgi için, Karakter Türleri başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.
 
 
canlı bahis siteleri rulet siteleri bahis siteleri yeni giris casino siteleri bahis siteleri free spin veren siteler casino siteleri deneme bonusu bahis siteleri canlı casino siteleri slot siteleri grandpashabet betwoon